Opis książki
Książka jest efektem wielogłosowej refleksji prowadzonej z perspektywy Children studies, całością inspi¬rującą i pogłębioną, która niesie zarówno satysfakcję poznawczą, jak i emocje lekturowe. Mimo różnorod¬ności metod interpretacyjnych wypracowanych przez szczegółowe dyscypliny humanistyczne, swoistości narzędzi badawczych stosowanych w antropologii, literaturoznawstwie, socjologii i filozofii, otrzymujemy całość spójną i przemyślaną, w której rozpoznania szczegółowe starannie wypełniają zaprojektowane pola problemowe wyznaczone przez badania spod znaku Children studies. Jest to książka potrzebna i pożyteczna. Aby zadanie, które postawili sobie redaktorzy naukowi, zostało zrealizowane, musi ona zbłądzić nie tylko pod strzechy bibliotek naukowych, również do księgozbiorów bibliotek szkolnych i publicznych, by służyć pomocą badaczom, studentom i animatorom sztuki kierowanej do dziecka, od których w dużej mierze zależy przyszłość nie tylko czytelnictwa, nie tylko książki, również kondycji intelektualnej i ducho¬wej młodego pokolenia. Z recenzji prof. Grzegorza Leszczyńskiego